Women Probiotics Women Probiotics


Do the Makers of Splenda Know Something They Aren't Telling You?

Johnson & Johnson, the U.S. manufacturer of Splenda, owns the domain name www.SplendaIsNotSafe.com.

This is only one of many similar domain names owned by either Johnson & Johnson or Tate & Lyle, the United Kingdom-based Splenda manufacturing company. Other domain names they own pair words such as victims, poison, kills and dangers with Splenda.

Daily Domainer.com March 16, 2007

Dr. Mercola's Comment:

If Johnson & Johnson believed that Splenda was safe, why would they own the domain name www.SplendaIsNotSafe.com?

Do manufacturers of other common food items do this? Does Cheetos own CheetosIsNotSafe.com? Does Dannon Yogurt own DannonIsNotSafe.com or YogurtIsNotSafe.com? Of course not, because they have no reason to be concerened about toxic side effects from their products.

If you want to know the reasons why Johnson & Johnson jumped on this domain you can read the book that took me two years to write, Sweet Deception.

The book has been out for nearly six months, and although Johnson & Johnson had threatened on multiple occasions to sue me in lengthy 30-page letters from high-powered New York law firms, they have not filed suit. Why? Because the book is carefully documented and everything in it can be defended.

This book is not only a primer on Splenda but all artificial sweeteners. Although I am the primary author, we actually had more than five full-time professionals researching this topic for two years. So it is a solid documentary as to how and why Johnson & Johnson is getting away with this fraud and deception.

In fact, there is absolutely NO INDEPENDENT evidence for the safety of sucralose. Every study demonstrating safety (and there are very few of those) was conducted by the manufacturer.

It's important to understand that the source of funds for a study strongly influences the conclusion and findings. This becomes crystal clear when you examine the results of aspartame research.

In an analysis of 166 articles published in medical journals from 1980 to 1985, Dr. Ralph G. Walton, a professor of psychiatry at Northeastern Ohio University's College of Medicine, found that 100 percent of the 74 studies financed by the industry attested to the sweetener's safety. However, of the 92 independently funded articles, 92 percent identified adverse health effects.

Related Articles: