Bayer Agrees to $3.3 Million Settlement for Misleading Ads

Drugmaker Bayer has agreed to pay three U,S, states $3.3 million following accusations of using misleading promotions by claiming one of its supplements reduced the risk of developing prostate cancer. In fact, the active ingredient in the supplements could actually increase the risk of the cancer.

Starting in 2005, Bayer’s ads claimed that men’s One A Day product support prostate health, first due to their lycopene content, and in later years due to their selenium content.

The Chicago Sun-Times reports:

“... Bayer has stopped claiming that selenium reduces the risk of prostate cancer. Although Bayer agreed to the settlement, the company did not admit wrongdoing”.

+ Sources and References
Click Here and be the first to comment on this article
Post your comment